2. Prostorové a funkční uspořádání území
3. Struktura osídlení
4. Sociodemografické podmínky a bydlení
9. Občanská vybavenost včetně její dostupnosti a veřejná prostranství
13. Bezpečnost a ochrana obyvatel
Objektivní hodnocení
Krajské hodnocení | 3,45 | nehodnoceno | Rozbalit |
Indikátor | Hodnota | Hodnocení | |||
---|---|---|---|---|---|
Hrubá míra přirozeného přírůstku | -0,17 | vyrovnaný | 0 | ||
Hrubá míra migračního salda | -0,24 | vyrovnaný | 0 | ||
Počet dokončených bytů | 0,38 | spíše vyhovující | + | ||
Míra dostupné urbanizace | 0,61 | spíše nevyhovující | - | ||
Index stáří | 137,27 | vyrovnaný | 0 | ||
Index vzdělanosti | 53,25 | spíše vyhovující | + | ||
Trend hrubé míry celkového přírůstku | 0,05 | vyrovnaný | 0 | ||
Podíl dlouhodobě nezaměstnaných osob | 0,44 | vyhovující | + |
Subjektivní hodnocení
Vyhodnocení územních podmínek
Pozitiva (Silné stránky) | Negativa (Slabé stránky) |
---|---|
Historické postavení Šternberka. Výhodná poloha vůči Olomouci. Kvalitní územně-plánovací dokumentace. Centrální část města v zázemí historického centra nabízí bydlení městského typu. Památková zóna a NKP Hrad Šternberk. Nově zrekonstruované vlakové a autobusové nádraží, včetně přednádražního prostoru. Dostatečné prostorové kapacity pro bydlení, stanovené územním plánem. Základní občanská vybavenost města Šternberk je na dobré úrovni (obec s rozšířenou působností, mateřské, základní a střední školy, obchody, pošty, lékařská péče, drobné služby, atd.) – pasportizace občanské vybavenosti, kvalitní školství, materiálně-technické vybavení základních škol a předškolských zařízení. Ve městě sídlí regionální nemocnice, Vincentinum, poskytovatel sociálních služeb, Charita,
Psychiatrická léčebna, a další stabilní neziskové organizace, věnující se volnočasovým aktivitám či
sociálním službám.
Civilní i požární ochrana. |
Výskyt budov, které narušují panorama hradu, kostela a kláštera. Siluetu města narušuje silo. Výskyt brownfields. Nižší úroveň vzdělání při srovnání s průměrem v ČR. Vysoký index stáří značící vymírání populace. Odchod podnikatelů z centra města. Infrastruktura pro volný čas, sport, kulturu vyžaduje stále značné investice i provozní náklady. Trvající nedostatečná kapacita sociálních zařízení pro marginalizované skupiny, především
pobytová zařízení – azylové domy, domovy pro seniory, ochranné byty. |
|
Potenciál a trend vývoje
Příležitosti | Hrozby |
---|---|
|
|
|
Hodnocení sociáního pilíře:
Celkové hodnocení sociáního pilíře | |
---|---|
|
|