Témata:

10. Dopravní a technická infrastruktura včetně jejich dostupnosti
11. Ekonomické a hospodářské podmínky
12. Rekreace a cestovní ruch

Objektivní hodnocení

Krajské hodnocení 3,85 nehodnoceno Rozbalit
Indikátor Hodnota Hodnocení  
Podíl osob zaměstnaných v terciéru 66,68 vyhovující +
Míra podnikatelské aktivity 11,41 spíše vyhovující +
Index dostupnosti dálniční sítě 18,96 spíše nevyhovující -
Podíl cizích zdrojů k celkovým aktivům obce 3,17 spíše vyhovující +
Hrubá míra salda dojížďky 0,63 spíše vyhovující +
Podíl nezaměstnaných osob 2,82 vyhovující +
Trend podílu nezaměstnaných osob -1,00 spíše vyhovující +
Index počtu uchazečů na volné pracovní místo 0,90 spíše vyhovující +
aktualizace k 31. 12. 2019, kompletní data ke stažení zde


Subjektivní hodnocení

Vyhodnocení územních podmínek


Pozitiva (Silné stránky) Negativa (Slabé stránky)

Dostatečná dopravní obslužnost, síť místních komunikací. Významný majetkový podíl města ve VHS Sitka s.r.o.

Silná mobilita obyvatelstva – dlouhodobě tradiční vyjížďka za prací do krajského města.

Stabilní zaměstnavatelé (velké podniky ve městě) s potenciálem rozvoje a nabídkou zaměstnání. Pozitivní trendy ve vývoji nezaměstnanosti.

Otevřenost pro příchod investorů, fungující podnikatelská zóna.

Vyrovnaný rozpočet, dobré hospodaření města, v minulosti tvorba finanční rezervy.

Výhodná poloha regionu s vysokým potenciálem pro rozvoj cestovního ruchu – atraktivní přírodní prostředí s přírodními scenériemi a kulturními památkami. Poměrně široký prostor pro rozvoj příměstské a venkovské turistiky, cykloturistiky a rekreačního lyžování, členité území krajiny velmi vhodné pro sportovně turistické využití, zejména pro pěší turistiku a cykloturistiku v létě a zimní sporty, nabídka relativně velkého množství značených turistických tras a cyklotras.

Tradiční atraktivity města – NKP státní hrad Šternberk, závody do vrchu Ecce homo, Expozice času, bývalý augustiniánský klášter.

K dispozici autokemp v Dolním Žlebu. 



Chybějící infrastruktura v rozvojových plochách pro individuální výstavbu RD. Málo kapacitní regionální komunikace (Olomouc–Šternberk), absence obchvatů města.

Nedostatečná technická infrastruktura v některých místních částech města. 

Vysoká míra soukromého vlastnictví pozemků – nepružný trh s nemovitostmi. Zanedbaný stav nemovitostí s možností využití pro rozvoj podnikání.

Špatná profesní struktura v návaznosti na potřeby rozvoje podnikání a nevhodná struktura absolventů středních škol ve městě s ohledem na potřeby trhu práce.

Nedostatečná základní materiální vybavenost regionu turistickou infrastrukturou. Absence cílené a koordinované nabídky produktů cestovního ruchu zaměřené na různé cílové skupiny. nedostatečná kvalita doprovodných a doplňkových služeb cestovního ruchu. Problematická struktura ubytovacích zařízení.

Málo využívaný potenciál návštěvníků a turistů – zejména vícedenní pobyty.






Potenciál a trend vývoje


Příležitosti Hrozby







Hodnocení hospodářského pilíře:


Celkové hodnocení hospodářského pilíře